Planlægning af sæson 2023 og årsberetning for 2022

Jette Vangslev, 23. januar 2023

Planlægning af aktiviteter i 2023

16 netværksdeltagere mødtes i Ole og Jettes stue for at planlægge 2023 sæsonen. Gardenhooderne fortsætter deres aktiviteter i Geografisk have hver tirsdag med start den 25. april frem til september. Årets tema er bønner og bælgfrugter. Hvis du vil være med her, kan du kontakte Ole Dall, 21441480 og høre nærmere eller se mere her på tavlen.

Der udover planlagde vi nedenstående. De ansvarlige arrangerer selv, med fastlæggelse af dato, aktivitetens nærmere indhold og opslag på www.merelivihaven.dk – både på tavlen og i kalenderen. Man kan få konkret hjælp fra Jette Vangslev, 24201062. Vær opmærksom på at datoerne ikke kommer ligger lige oven i hinanden.

Derudover blev der opfordret til at hvis man ser noget spændende andre arrangerer eller hvis man tager på udflugt til fx den Økologiske have, haven i Gråsten, eller Gl. Estrup så slå det op på siden, måske der er flere der vil med.

Netværksaktiviteter :

• »Helt vildt« – en inspiration til at anlægge mere vild med vilde i eksisterende have med bl.a. havedam og tussetrappe i Irenes have. Ansvarlig: Anette, Michala og Irene
  • »Hvordan dyrker man bælgfrugter i storskala« – besøg på en økologisk gård i Sjølund. Ansvarlig: Anette
  • »Plantefarvning« – vi sanker urter og plantefarver enten ved solen eller bålets hjælp den 3. september. Ansvarlig: Dorte Merete og Jette V
  • »Mere grønt mad« – evt. den 29. august med råvarer fra Gardenhood og Salattøsen. Ansvarlig: Jette V
  • »Havebesøg hos Mette i Hejls«. Ansvarlig: Anette
  • »Kend træerne – også uden blade« – en guidet tur i Stenderup skovene, evt i samarbejde med DN. Ansvarlig: Marianne L
  • »Opbindingsmetoder« – en workshop i Gardenhood, hvor vi laver forskellige opbindingsstativer til bælgfrugterne. Ansvarlig: Gardenhooderne

Aktiviteter i landsforeningens regi:

• Årsmøde i Roskilde den 25. marts
  • Naturens folkemøde i Hirtshals den 11.-15. maj
  • Madens topmøde den 2.-3. juni
  • Klimafolkemøde i Middelfart den 31. august – 2. september
  • PØ festival i Vejle den 28. oktober
  • Vilde rødder – flere kurser bliver slået op i 2023

Årsberetning 2022

Planlagte aktiviteter:

• 2 have besøg hos netværksdeltagere i hhv. Kolding og Hejls
  • Smagsprøve arrangement hos Anette
  • Gardenhood hver tirsdag fra maj –september med 2 måltidsarrangementer og et fremvisning af haven ifbm. med Geografisk haves plantemarked
  • »Bønnemøde« på Volkerts Fylke i samarbejde med www.puredansk.dk, med 35 deltagere
  • »Dyrk året rundt« med Yen på naturskolen i Marienlystskoven med 30 deltagere
  • 11 artikler i Bjert/Stenderup avisen www.bsa.dk af Marianne L og Ida

Spontane aktiviteter:

• Podekursus hos Ole
  • Humleplukning hos Ole
  • Mostpresning hos Ole

Deltagelse i landsforeningen regi:

• Netværksdeltagere har været på kurset om vilde rødder www.vilderoedder.dk
  • Netværksdeltagere har været til havefestival i København, årsmøde i Vejle og klimatopmødet i Middelfart

Log ind

Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.

Brugernavn:

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider